zaterdag 23 augustus 2014

PCOS, wat nu? #2

Hoi!

Ik ben er weer, na een kapotte laptop. 

Ik had 23 juli weer een afspraak met de gynaecoloog voor de bloeduitslagen. Het was eigenlijk al helder, ik heb PCOS. De hormonen die anders moeten zijn bij PCOS, waren anders en hierdoor werd het eigenlijk nog meer bevestigd. Maar wat nu? De gynaecoloog begon gelijk over medicatie om mijn eisprong op te wekken. (Clomid) Omdat ik onregelmatig ongesteld wordt, heb ik eerst medicatie gekregen om dit op te wekken. (Provera) Dit slik je 5 dagen en dan is het wachten op je menstruatie, en deze kwam bij mij op 1 augustus. Ik begon op de derde dag van de cyclus met Clomid en dit gebruik je tot de zevende dag. Ik ben gestart met 50 mg, dit mogen ze verhogen tot 150mg als het meerdere keren niet lukt. 

Op cyclus dag 12 (12 augustus) moest ik terugkomen voor een echo, om te kijken of er een eitje groeide en dat was zo! Het was een eitje van 13mm en de gynaecoloog verwachtte een eisprong in het weekend. Weetje: Een eitje moet 18mm tot 20mm zijn voordat het "springt". Op cyclus dag 18 (18 augustus) moest ik bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest en hier kreeg ik de uitslag van op 20 augustus. Helaas, geen eisprong.. :( De dokter was er al bang voor, want normaal is rond de 12e/13e dag van de cyclus het eitje 14 tot 15 mm en die van mij was 13mm. Ik merkte aan mijzelf dat ik het hier wel moeilijk mee had, maar de volgende dag ging ik er weer voor en ben ik op 20 augustus alweer begonnen met Provera. Ditmaal zal ik Clomid 100mg moeten gaan slikken en hopelijk krijg ik dan een groter eitje. 

Pinterest.com

Ik ben nu op dag 4 van de Provera en ik hoop dat ik ditmaal ook geen bijwerkingen krijg van de Clomid. Clomid kan de humeur wat laten schommelen en je kan opvliegers krijgen. Tot nu toe had ik alleen last van mijn humeur, maar daar heeft mijn omgeving meer last van dan ikzelf. ;) 

Ik blijf jullie op de hoogte houden! Ondertussen blijven we dromen over een broertje of zusje voor Lois en is Lois ons wonderkind. :D (Ze is vast aan het oefenen voor grote zus met haar poppen, en dan ligt er nog wel is 1 op de grond.. Dus hebben wij nog meer de tijd om wat bij te leren ;D) 

Groetjes! 

Pinterest.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten