dinsdag 24 maart 2015

Miskraam #2

Hoi!

Allereerst even een update hoe het is gegaan met de Gonal-F hormonen. In januari 2015 zijn we begonnen met de Gonal-F injecties en het spuiten valt mij mee. Bij de eerste cyclus was bij de eerste echo al een ei van 3cm (!) te zien, deze was te groot om te springen. Een ei moet tussen de 18mm en 20mm zijn en dan zal het gaan springen. Ik moest wel even bloedprikken om te kijken of er al een eisprong had plaatsgevonden, en dat was er. Helaas hadden we hier geen rekening mee gehouden. Twee weken later werd ik netjes ongesteld.
bron: www.pinterest.com
Cyclus 2
1 februari zijn we weer begonnen met cyclus nummer twee. Na een maand van echo's en elke keer de Gonal-F verhogen was er op 28 februari eindelijk een ei te zien van 17mm. Ik mocht op deze avond gelijk Ovitrelle spuiten (hormoon om je eisprong op te wekken.) en dan nu twee weken wachten. Wat duren twee weken dan lang zeg! 

Zwanger!
Ik was op 9 maart ziek naar huis gegaan, want was aan het spugen en dit bleef de hele week zo. Dit was dus uiteindelijk een symptoom in combinatie met een griepje (?). Daarnaast deden mijn borsten echt ontzettend zeer! Op 15 maart was mijn NOD (niet ongesteldheid dag), maar had hiervoor al stiekem getest en op 14 maart was de test al positief. Super blij natuurlijk. :)

Eigen foto van 15 maart.
Miskraam :(
De zwangerschapstesten werden maar niet donkerder. Normaal stijgt het HCG hormoon (het zwangerschapshormoon) om de dag en dit leek niet te gebeuren. Mijn misselijkheid verdween en ik vertrouwde het gewoon niet. Ik had 18 maart gebeld met het vruchtbaarheidskliniek en zij vertrouwen de Kruidvat testen niet, dus ik moest de volgende dag maar even langskomen voor een test op de poli. Ik moest ochtendurine meenemen en hiermee had ik thuis al een Clearblue digital test gedaan en deze was positief. Maar op de poli was (met dezelfde urine) de test negatief. Het kon nog te verklaren zijn dat de urine te "oud" was en moest dus opnieuw even een potje urine inleveren. (TMI ;D) Deze test bleek ook negatief. Maar toen ik thuis was zag ik dat de poli had gebeld en hij was toch licht positief geworden. Ik mocht even geen testen meer doen tot maandag 23 maart en moest het afwachten.

Ik had deze dagen nog geen bloedverlies of krampen. Maar ik vertrouwde het voor geen meter! Vrijdag brak dus de hel los, en had ik bloedverlies. Ik gelijk met de vruchtbaarheidscentrum van het Antonius gebeld en een echo afspraak gemaakt voor de maandag. Want als het mis is, wil ik gelijk weten of we verder kunnen met de injecties. 

Toen werd het 23 maart bevestigd, ik had een vroege miskraam gehad. Dit was weer een bummer, want het is nu al de tweede keer en je raakt toch in een soort roes als je zwanger bent. Ik wilde al spulletjes gaan kopen en kocht al alle tijdschriften in de winkel over zwanger zijn. 

Bron: www.pinterest.com

En nu verder..
Ik ben de 23e weer begonnen met injecties. Nu heel hard duimen en bidden dat het deze derde cyclus wel gaat lukken om zwanger te blijven. In april zijn we alweer anderhalfjaar bezig om een tweede kindje te krijgen, dus dat zou een mooie maand zijn om zwanger te raken. ;D Ik kan zwanger raken, maar nu nog blijven "plakken". 


xxx

Heb jij meerdere miskramen gehad en is het uiteindelijk gelukt? Laat mij dit dan weten. Dat geeft hoop voor mij en andere "wens" moeders. 

1 opmerking: