woensdag 10 december 2014

December.


Het is alweer december, de tijd lijkt elk jaar sneller te gaan. Ik ben eerlijk gezegd meer een zomer mens, maar als de zomer dan echt voorbij is, mag het van mij al snel zes december (na Sinterklaas) zijn en dan kan ik de kerstboom op gaan tuigen! Jeej! "All I Want For Christmas" hoorde je in november al door mijn radio en  ik heb ondertussen ook al naar "Home Alone" (toen Macaulay Culkin nog een schattig jochie was, maar dat terzijde..) gekeken. Dit hoort voor mij gewoon bij de decembermaand. 

bron: Pinterest

Ik hou van de gezelligheid, sneeuw, lichtjes, warme chocolademelk (met natuurlijk slagroom), de verwarming die loeihard aanstaat, geurkaarsen met namen als "Christmas cookie", en het samenzijn tijdens de kerst en oudejaarsavond met familie. Natuurlijk moet ik Sinterklaas niet vergeten in december, maar als ik mocht kiezen zou ik toch voor de kerst gaan. Deze maand begon al met de film "Pak van mijn hart" met zo'n heerlijk kerstnummer van Nick en Simon op het eind en ja, dan mag van mij Sinterklaas wegwezen. Eigenlijk meer omdat Lois al sinds aankomst van de Sinterklaas rondloopt in een mantel en mijter van de HEMA, en deze al een beetje begon te stinken. ;)  Blegh. Ach ja, zij blij, dan ben ik ook blij. Wat ik wel weer tot helemaal -jawel- augustus(!) ga missen zijn natuurlijk de pepernoten en taaitaai. 


Planning voor aankomende feestdagen; 
Eerste kerstdag- (vr)eten bij schoonouders en natuurlijk cadeautjes!
Tweede kerstdag- Bij mijn ouders ons verder vol (vr)eten.. en dan met oud en nieuw gewoon gezellig en knus thuis. Hoogstwaarschijnlijk zullen mijn ouders en schoonouders wel langskomen. Maar de planning staat bij ons niet altijd vast, dus er kan nog van alles gaan gebeuren komende dagen. 

Voor ons is tweede kerstdag dit jaar toch niet helemaal compleet, want mijn zusje vertrekt vanaf zeventien december naar ItaliĆ«. (Jaloers!)  Ze gaat daar kerst vieren met haar vriend en schoonouders en blijft hierna tot oktober 2015 weg! (Ze gaat in ItaliĆ« werken van maart tot oktober.)

Ik wens jullie in ieder geval, fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! Dat jullie dromen in 2015 uit mogen komen. Geniet ervan! 

bron: Pinterest

Wat ga jij doen met kerst en oud en nieuw? Mag van jou de decembermaand snel voorbij zijn of kan het niet lang genoeg duren?  Of heb jij ook een familielid die je moet missen met de kerst? Laat het me weten, in de reacties.

xxx

1 opmerking:

  1. Eerst nu nog een weekje werken en dan lekker vakantie!
    Met de kerst ga ik s'ochtends met vriendinnen ontbijten en 's avonds bij mijn schoonfamilie eten.

    BeantwoordenVerwijderen