woensdag 7 januari 2015

Boekentip! "Paaseitjes zoeken in het AMC" en "Spuiten en snikken"




Hoi!

Wow! Het is lang geleden dat ik weer echt even voor een boek ging zitten, maar nu heb ik er twee in twee dagen uitgelezen. In beide boeken wordt er verteld over de ervaringen van Anne Tel en Claudia van Loon over vruchtbaarheidsbehandelingen. Omdat ik zo geraakt ben door de boeken, vind ik dat ze een plekje verdienen op mijn blog. ;D

Paaseitjes zoeken in het AMC
Afbeelding is van www.bol.com 
Paaseitjes zoeken in het AMC
In het boek "Paaseitjes zoeken in het AMC" begint het verhaal met de liefde, het op zoek gaan naar de ware liefde en die vindt Anne Tel bij haar echtgenoot. Na een tijd samenwonen vinden Anne en haar echtgenoot dat het tijd is voor een kindje, Anne is boven de dertig en haar man boven de veertig. Anne zou zo graag haar man een baby willen schenken voor zijn 42e verjaardag, helaas lukt dit niet. De meeste stellen krijgen een baby binnen een jaar "proberen", maar wat als dit nou niet meteen lukt? Er is niks mis met Anne Tel en haar man, waar ligt het dan aan? Na vier jaar en verschillende IVF pogingen is Anne dan eindelijk zwanger van haar mooie dochter Felicia. Op dit moment schrijft Anne Tel in de Flair over haar tweede zwangerschap! Door in het "geheim" het nog een keer te proberen met IVF, is het nogmaals gelukt om zwanger te worden van een tweede kind. (een jongen!) 

Spuiten en snikken
Afbeelding is van www.Bol.com
Spuiten en snikken
Claudia van Loon is nog jong, onder de dertig en heeft een goede baan als communicatieadviseur, maar haar echtgenoot Jan heeft te weinig bewegende zaadcellen. Wat doe je dan? Hierna volgt het traject van ICSI en veel "Spuiten en snikken". Een boek over verdriet, hoop en uiteindelijk geluk. Claudia is uiteindelijk ook zwanger geworden van haar mooie dochter Mila.

Herkenning en hoop 
De boeken geven de mensen die op dit moment in een vruchtbaarheidstraject zitten, herkenning en hoop. Af en toe is het nodig om een traantje te laten, bij een zin die je meteen raakt van herkenning. Daarnaast geven de boeken hoop op een zwangerschap, want beide vrouwen zijn na een lange weg zwanger geworden. Dit kan in een zwaar vruchtbaarheidstraject voldoening geven om door te blijven gaan. Ik ben blij dat Claudia en Anne hun verhaal op papier hebben gezet en laten zien wat doorzettingsvermogen inhoud. 

Bedankt Anne en Claudia! 

Heb jij toevallig ook beide boeken gelezen? En, wat vindt je ervan? Zit je op dit moment in een vruchtbaarheidstraject en gaven de boeken jou ook hoop en doorzettingsvermogen?
Laat het me weten in de reacties :) 

xxx




1 opmerking:

  1. Ik ga deze boeken meteen reserveren in de bieb! Ik kende ze nog niet namelijk. Vooral de tweede titel vind ik er origineel.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen